Politica de retur

Dispozitii generale

Ca regula, in calitate de consumator, Clientul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare incheiat la distanta, prin returnarea Produselor comandate si fara nicio justificare, in termen de maximum 14 zile calendaristice de la intrarea in posesie a bunurilor comandate, in situatia in care nu se afla in prezenta exceptiilor de la retur prevazute de lege si ulterior detaliate. Perioada de retragere din contract expira in termen de 14 zile de la, dupa caz:

  • a) ziua in care Consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de Consumator, intra in posesia fizica a bunurilor, in cazul contractelor de vanzare, sau:
    • (i) in cazul in care Consumatorul comanda printr-o singura comanda bunuri multiple care vor fi livrate separat, ziua in care Consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de Consumator, intra in posesia fizica a ultimului bun;
    • (ii) in cazul livrarii unui bun care consta din mai multe loturi sau piese, ziua in care Consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a ultimului bun sau a ultimei piese.

In contextul returului produsului ca urmare a exercitarii dreptului de retaragere din Contract nu se vor inapoia Consumatorului cheltuielile de transport aferent returului, acestea fiind in sarcina Consumatorului. Procedura de retragere din contract va fi detaliata in cadrul Politicii de retur, disponibila pe site.

De asemenea, data fiind natura si specificatiile produselor comercializate de Vanzator, in situatia in care Produsul prezinta neconformitati, veti avea posibilitatea de a-l returna si de a solicita Vanzatorului aducerea acestuia la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire sau reducerea corespunzatoare a pretului ori rezolutiunea contractului privind acest Produs si restituirea contravalorii Produsului.

Lipsa de neconformitate va putea fi supusa atentiei Vanzatorului intr-un termen de maximum 2 ani de la momentul receptiei Produselor neconforme.

A. Procedura de retragere din contract in 14 zile calendaristice de la primirea Produsului. Formular de retragere

1.1. In conformitate cu OUG 34/2014, Clientul care detine calitatea de consumator (persoana fizica) are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze bunul comandat, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv in acest sens. In acest caz, Cumparatorul va suporta doar cheltuielile direct legate de returnarea Produselor. Dreptul de retragere din contract este aplicabil numai persoanelor fizice.

1.2. Rambursarea sumei aferente Produselor achizitionate se realizeaza, de regula, prin aceeasi metoda de plata folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Clientul isi exprima acordul pentru utilizarea unei alte metode. Astfel, in cazul unui retur, contravaloarea Produsului returnat va fi restituita Consumatorului in contul bancar din care a fost realizata plata initiala a Comenzii, in termen de cel mult 14 zile de la data primirii Produsului returnat, cu exceptia cazului in care Consumatorul indica o alta modalitate de restituire a contravalorii Produslui returnat sau un alt cont bancar la momentul convorbirii purtate cu personalul CUTIA CU ZAMBETE S.R.L..

1.3. Consumatorul intelege si este de acord ca Vanzatorul va utiliza ca prima metoda de restituire a contravalorii Produsului returnat rambursarea online, prin alimentarea contului bancar al Consumatorului cu suma aferenta Produsului rambursat. In situatia in care aceasta metoda nu va putea fi utilizata din motive ce nu tin de Vanzator, Consumatorul intelege si este de acord ca Vanzatorul va utiliza metoda rambursului prin mandat postal intern.

1.4. Rambursarea se realizeaza in urma primirii Produselor returnate de catre Client.

1.5. Pentru exercitarea dreptului de retragere Cumparatorul informeaza Vanzatorul cu privire la decizia de a se retrage din contractul de vanzare la distanta, utilizand o declaratie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin posta sau e-mail la adresa contact@cutiacuzambete.ro sau telefonic la numarul de telefon din sectiunea „Contact”. In acelasi scop, se poate transmite catre Vanzator formularul de retragere mai jos prezentat.

„Catre:
CUTIA CU ZAMBETE S.R.L.
Email: contact@cutiacuzambete.ro
Adresa: Sat Hodoşa, Comuna Sărmaş, Nr. 1363, Județ Harghita

Va informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la vanzarea urmatoarelor produse:  ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Produsele au fost comandate la data de [...].[…].[...] de pe www.cutiacuzambete.ro.

Numele Clientului:
Adresa Clientului:
Motivul returului (optional):
Semnatura Clientului (doar in cazul in care acest formular este notificat pe hartie):
Data: […].[...].[....]”;

1.6. In cazul in care Clientul trimite coletul retur fara anunt in prealabil, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a nu accepta returul.

1.7. Consumatorul care doreste sa returneze Produsul va face o solicitare de preluare a coletului retur de la adresa sa, de catre una din firmele de curierat cu care Vanzatorul colaboreaza. In urma discutiei cu personalul CUTIA CU ZAMBETE S.R.L. se va stabili ziua si adresa de la care curierul va prelua coletul pentru retur si, de asemenea, se vor confirma contul si banca unde se vor returna banii.

1.8. Returul Produselor cumparate va putea avea loc fara invocarea unui motiv in acest sens, conform prevederilor Legii comertului la distanta (O.G. nr. 34/ 2014 cu modificarile ulterioare). Produsele vor fi ambalate corespunzator pentru retur si vor fi insotite de toate accesoriile si documentele aferente acestora, precum si de o copie a facturii de achizitie.

1.9. Returnarea unui Produs in lipsa accesoriilor sale va duce la diminuarea valorii acestuia, conform celor mentionate mai jos. Nu se accepta pentru returnare Produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete, socuri etc. fara ca acestea sa fie aduse in prealabil la conformitate.

1.10. Rambursarea contravalorii Produsului se va face in cel mult 14 de zile de la data la care Produsul ajunge in depozitul Vanzatorului, iar starea acestuia este verificata de personalul acestuia. De asemenea, se va verifica daca Produsul in cauza este sau nu in situatia de a fi exceptat de la retur. In cazul in care se constata ca valoarea acestuia a fost diminuata, Vanzatorul va retine suma aferenta acestei diminuari.

1.11. Luand in considerare specificul Produselor comercializate pe platforma www.cutiacuzambete.ro, o parte dintre acestea pot fi realizate dupa specificatiile clientului ori personalizate. In functie de starea si tipul Produsului returnat, se va decide daca rambursarea poate fi sau nu acceptata.

Diminuarea valorii bunurilor

1.12. Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta, Consumatorul nu are posibilitatea de a verifica bunurile inainte de incheierea Contractului, acesta are dreptul, asa cum s-a detaliat anterior, de a se retrage din Contract. Din acelasi motiv, Consumatorului i se permite sa testeze si sa verifice bunurile pe care le-a cumparat, in functie de tipul acestora si in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de utilizare a acestora. Pentru a stabili aceste caracteristici, Consumatorul trebuie sa manuiasca Produsele si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real.

1.13. Cumparatorul va fi tinut responsabil pentru diminuarea valorii Produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii acestora. In cazul in care bunul returnat prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii sale.

1.14. Daca un Consumator isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat Produsele intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de utilizare a acestora, acesta va raspunde pentru eventuala diminuare a valorii Produselor.

1.15. Actiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii Produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere (exceptii de la retur):

  • achizitionarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de Consumator sau personalizate in mod clar;
  • achizitionarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • ruperea sigiliilor si a etichetelor;
  • zgarierea, murdarirea, patarea, impregnarea Produselor cu substante externe;
  • etc.

1.16. Valoarea Produselor folosite, avand urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) va fi returnata numai dupa aducerea lor la conformitate, daca acest lucru este posibil. Valorea finala a Produsului se stabileste in functie de valoarea componentelor/ elementelor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a Produsului nou si valoarea de revanzare a Produsului folosit.

1.17. Orice modificare a starii Produselor, ce face imposibila vanzarea acestora ca noi, duce automat la aplicarea procedurii de returnare supusa unor taxe de readucere a Produselor la starea in care au fost livrate. Taxa de diminuare va fi comunicata catre Client la receptionarea Produselor modificate.

1.18. Daca Produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, Consumatorul este tinut sa le returneze si pe acestea din urma, odata cu Produsul. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.

1.19. Categorii de bunuri ce NU pot fi returnate (bunuri exceptate de la retur, conform legii):

  • a) furnizarea de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care profesionistul (Vanzatorul) nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
  • b) furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
  • c) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • d) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
  • e) furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.

Efectele retragerii Consumatoului din Contract

1.20. Exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale, dupa caz:

  • de a executa Contractul la distanta sau contractul in afara spatiului comercial;
  • de a incheia un Contract la distanta sau in afara spatiului comercial, in cazul in care Consumatorul a efectuat o comanda.

1.21. Vanzatorul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea Consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii initiale a Produselor returnate (dar nu si costurile de livrare a produsului returnat, acestea fiind suportate de Consumator), fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care acestea ajung in posesia Vanzatorului si sunt verificate si validate de personalul acestuia din punct de vedere al starii de functionare si al conformitatii.

B. Returul Produsul pentru neconformitati

2.1. Potrivit dispozitiilor Ordonantei de Urgenta 140/2021, Vanzatorul este obligat sa livreze Consumatorului Produse care sunt in conformitate cu Contractul de vanzare incheiat la distanta.

2.2. Se considera ca Produsele sunt in conformitate cu Contractul de vanzare incheiat la distanta daca acestea:

  • corespund descrierii facute de Vanzator si au aceleasi calitati ca si Produsele pe care acesta le-a prezentat Consumatorului ca mostra sau model, dar doar daca este cazul;
  • corespund oricarui scop specific solicitat de catre Consumator, scop facut cunoscut Vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea Contractului de vanzare la distanta;
  • corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal Produsele de acelasi tip;
  • fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care Consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura Produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de Vanzator, de Producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta Produsului.

2.3. Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii Contractului la distanta Consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate.

2.4. In cazul lipsei conformitatii, Consumatorul are dreptul de a solicita Vanzatorului sa i se aduca Produsul la conformitate, fara plata, prin reparare, dar numai daca acest lucru este posibil potrivit naturii Produsului, prin inlocuire sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acest Produs si restituirea contravalorii Produsului. Consumatorul beneficiaza de inlocuirea Produsului neconform in cazul in care neconformitatea acestuia este constatata la scurt timp dupa livrare, fara a depasi 30 de zile calendaristice.

2.5. In acest context, Consumatorul are dreptul de a solicita Vanzatorului in primul rand repararea Produsului sau de a solicita inlocuirea acestuia, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.

2.6. O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata daca ea impune Vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu o alta masura reparatorie, luandu-se in considerare:

  • valoarea pe care ar fi avut-o Produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
  • importanta lipsei de conformitate;
  • daca o alta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru Consumator.

2.7. Consumatorul are dreptul fie sa obtina o reducere proportionala a pretului, fie sa obtina incetarea Contractului de vanzare la distanta, in oricare dintre urmatoarele cazuri:

  • a) Vanzatorul nu a finalizat reparatia sau inlocuirea sau, dupa caz, a refuzat sa aduca in conformitate bunurile;
  • b) se constata o neconformitate, in pofida eforturilor Vanzatorului de a o remedia;
  • c) neconformitatea este de o asemenea gravitate incat justifica o reducere de pret sau dreptul la incetarea imediata a contractului de vanzare;
  • d) Vanzatorul a declarat ca nu va aduce bunurile in conformitate intr-un termen rezonabil sau fara inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstantele cazului.

2.8. Consumatorul nu are dreptul de a obtine incetarea contractului daca neconformitatea este minora. Sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformitatii ii revine Vanzatorului.

2.9. Consumatorul are dreptul de a suspenda plata unei parti restante din pretul bunurilor sau a unei parti a acesteia pana in momentul in care Vanzatorul isi va fi indeplinit obligatiile care ii revin in temeiul OUG 140/2021.

Repararea sau inlocuirea bunurilor

2.10. Reparatiile (daca este posibil) sau inlocuirile se efectueaza cu respectarea urmatoarelor conditii:

  • a) fara costuri pentru Consumator;
  • b) intr-un termen rezonabil care nu poate depasi 15 zile calendaristice din momentul in care Vanzatorul a fost informat de catre Consumator cu privire la neconformitate si care este stabilit de comun acord, in scris, intre Vanzator si Consumator, luandu-se in considerare natura si complexitatea bunurilor, natura si gravitatea neconformitatii si efortul necesar pentru finalizarea reparatiei sau inlocuirii;
  • c) fara vreun inconvenient semnificativ pentru Consumator, tinand seama de natura bunurilor si de scopul pentru care consumatorul a solicitat bunurile in cauza.

2.11. In cazul in care neconformitatea urmeaza sa fie remediata prin repararea sau inlocuirea bunurilor, Consumatorul pune bunurile la dispozitia Vanzatorului.

2.12. Vanzatorul preia bunurile inlocuite pe propria cheltuiala.

2.13. Consumatorul isi poate exercita dreptul de a obtine incetarea contractului de vanzare printr-o declaratie catre Vanzator, prin care isi exprima decizia de a obtine incetarea contractului.

2.14. In cazul in care neconformitatea se refera doar la unele dintre bunurile livrate in temeiul contractului de vanzare si exista un motiv de incetare a contractului de vanzare conform celor de mai sus, Consumatorul poate obtine incetarea contractului de vanzare in raport cu bunurile respective, precum si cu orice alte bunuri pe care Consumatorul le-a achizitionat impreuna cu bunurile neconforme, in cazul in care Consumatorului nu i se poate pretinde in mod rezonabil sa accepte sa pastreze numai bunurile conforme.

2.15. Dreptul la garantie se pierde in cazul in care:

  • Clientul nu a respectat conditiile de utilizare, intretinere etc.;
  • Produsul a fost pastrat in conditii improprii, expus la conditii nefavorabile sau a fost manipulat defectuos;
  • In caz de deteriorare mecanica provocata prin lovirea Produsului;
  • Produsul a fost modificat sau reparat in prealabil de catre alte persoane decat cele autorizate.

2.16. Zgarieturile constituie uzura normala si nu reprezinta motive pentru a reclama garantia.

2.17. Cheltuielile de returnare aferente Produselor defecte, respectiv Produselor care cad sub incidenta garantiei de conformitate, vor fi suportate de catre Vanzator.

Informatii necesare pentru retur

2.18. Solicitarea de retur se transmite in scris, prin e-mail, la adresa de contact: contact@cutiacuzambete.ro ori prin utilizarea formularului mai sus mentionat. In formularul de retur, dar si in declaratia transmisa Vanzatorului, Consumatorul este obligat sa completeze corect, complet si real toate datele sale, pentru ca cererea lui sa fie procesata in timp rezonabil.

2.19. Expeditorul raspunde atat cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corespunzatoare a coletelor continand Produsele returnate.

2.20. Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze Produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer etc.). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putand fi, dupa caz, constituit din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren etc.

2.21. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a investiga orice cerere de returnare a sumelor aferente Produselor care au facut obiectul returului si de a nu da curs cererilor de returnare frauduloase sau abuzive care se produc dupa consumarea/prestarea/achizitionarea acestora.

2.22. Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea Produselor returnate sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate.